Delen
Zoeken
Contact
Aanmelden
Lucienne van Eijk
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.c4youth.nl en lees de publiekssamenvatting
C4Youth Groningen | Project 737200001Â
Actieonderzoek om de kwaliteit van de lokale basisondersteuning – het gewone opvoeden en opgroeien – in de Groningse gemeenten te versterken.
C4Youth Groningen | Project 737200001Â
Een project waarin een visie op participatie is ontwikkeld en waarin geëxperimenteerd is met methoden waarmee participatie van ouders en jongeren – zowel binnen jeugdhulp als binnen de academische werkplaats – effectief kan worden vormgegeven.
C4Youth Groningen | Project 737200001Â
Een project om inzicht te krijgen in een goede basis van een monitor van de transformatie door anonieme gegevens uit de verschillende registraties te analyseren, de resultaten naast elkaar te leggen en te duiden met de betrokken partners.
C4Youth Groningen | Project 737200017
De doorontwikkeling en evaluatie van de ‘Begeleid Leren Toolkit’ voor ondersteuning van jongeren met psychische problemen in het voortgezet onderwijs stond centraal in dit onderzoeksproject.
C4Youth Groningen | Projecten 737200005 & 73700095001
VONK is een regionaal leernetwerk dat kennis en expertise op het thema ‘veilig opgroeien’ verbindt en samenbrengt.
Alona Labun
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.awtjf.nl en lees de publiekssamenvatting
AWTJ Friesland | Project 737200010
De dialoogtafelmethodiek is een reflectie- en evaluatiebijeenkomst om de kwaliteit en het proces van zorgverlening aan jeugdigen en gezinnen te verbeteren. Volgens een systematische methodiek reflecteren jeugdige en gezin onder leiding van een onafhankelijk voorzitter met betrokken hulpverleners (bijvoorbeeld welzijn- en jeugdhulpprofessionals, leerkrachten, vrijwilligers) op de ontvangen hulp.
AWTJ Friesland | Project 737200023
School als Werkplaats (SAW) is een werkwijze van het Friesland College, waarbij hulpverleners op het ROC aanwezig zijn voor jongeren met psychosociale problemen. In dit project zijn de ervaringen van studenten met SAW benut voor het verbeteren van de (peer-to-peer) ondersteuning en begeleiding van deze mbo-studenten.
Dorien Graas
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.samenopschool.org en lees de publiekssamenvatting
AWTJ Samen op school | Project 737200011Â
Een onderzoek naar de samenwerking tussen ouders, school en jeugdhulpverlening.
AWTJ Samen op school | Project 737200011Â
Een onderzoek naar de uitwerking van wetgeving in het kader van passend onderwijs en de jeugdzorg. Het onderzoek wil verklaren waarom het beleid herhaaldelijk zijn belangrijkste doelstellingen niet bereikt.
AWTJ Samen op school | Project 737200011Â
Dit project onderzocht in diverse kortlopende onderzoeksprojecten onderwerpen rond de samenwerking tussen gezin, school en jeugdhulp en verbeteringen van interventies. Daarnaast is geïnvesteerd in leergemeenschappen (Community’s of Practice) op 6 scholen, waarin perspectieven samenkomen van ouders, leerlingen, docenten, intern begeleiders, jeugdhulp, maatschappelijk werk en gemeente. Inzicht in elkaars kennis en werkwijzen bevordert de integratie daarvan.
Judith Waleczek
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.awjtwente.nl en lees de publiekssamenvatting
AWJ Twente | Project 737200003
Professionals ontwikkelden samen met ouders in een armoedesituatie de interventie ‘Gezonde kinderen in krappe tijden’. Vervolgens is onderzocht wat de effecten zijn van de interventie op de gezondheid en het welzijn van ouders en kinderen.
AWJ Twente | Project 737200003
In 5 klein-en-fijn-projecten zijn praktijkvragen van (met name) gemeenten beantwoord met onderzoek door studenten.
AWJ Twente | Project 737200014
3 academische werkplaatsen transformatie jeugd (KeTJA, AWJ Twente, AWTJ Noord-Brabant) hebben in hun eigen regio gewerkt aan agendering en professionalisering rond cultuursensitief werken. Ze werden daarin gevoed door elkaar en door landelijke kennis van onder andere het Kennisplatform Integratie & Samenleving en Pharos.
Marja van Bon
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.awtjutrecht.nl en lees de publiekssamenvatting
AWTJ Utrecht | Project 737200009
In dit project zijn 3 Wijkacademies in Utrecht opgericht en onderzocht. Een Wijkacademie bestaat uit een kerngroep van ouders en andere bewoners die in gesprek gaan over opvoedvraagstukken. Samen kiezen ze belangrijke thema’s om in de wijk aan de orde te stellen en zoeken zij naar creatieve manieren om andere bewoners van de wijk daarbij te betrekken. Elke Wijkacademie wordt ondersteund door professionals die zijn getraind in de onderliggende methodiek ‘Opvoeden is een gesprek’. Hier vind je meer informatie over de wijkacademies.
AWTJ Utrecht | Project 737200009
De hoofvraag van dit project was: kunnen gedragsproblemen bij kinderen tot 8 jaar effectief door ouders zelf behandeld worden met een laagdrempelige combinatie van oudergroepen (Pittige Jaren) en versterking van het netwerk? Pittige Jaren is een bewezen effectieve oudertraining om gedragsproblemen bij kinderen tussen 3 en 8 jaar te verminderen door middel van het versterken van opvoedvaardigheden van ouders. Meer over deze oudertraining lees je hier.
AWTJ Utrecht | Project 737200009
Dit project onderzocht de succes- en faalfactoren in de samenwerking tussen gezin, professionals en een zelfgekozen informele mentor door jongeren in de leeftijd van 12 tot 23 bij een dreigende uithuisplaatsing. Deze animatie licht de JIM-aanpak toe.
AWTJ Utrecht | Project 737200009
De doelstelling van dit project was om inzicht te krijgen in het bereik, de werkwijze en effecten van de basishulp in Utrecht, zoals gegeven door de buurtteams jeugd en gezin van Lokalis. Hiervoor is het gezinsplan ontwikkeld. Het gezinsplan is een standaard format met bijbehorende werkwijze, dat iedere gezinswerker gebruikt om samen met de gezinnen systematisch doelen te stellen en te evalueren. Het gezinsplan is gebaseerd op bestaande korte checklists voor het evalueren van doelen, waarvan het effect is aangetoond.
AWTJ Utrecht | Project 737200022
Dit project wil schooluitval onder mbo-studenten met psychische problemen voorkomen. Op MBO Utrecht is een integrale werkwijze ontwikkeld voor begeleiding en ondersteuning van deze studenten.
AWTJ Utrecht | Project 737300006
Binnen het Regionaal Leernetwerk Jeugd Utrecht worden praktijkprofessionals, docenten, studenten, jeugdigen, opvoeders, onderzoekers en beleidsmakers bij elkaar gebracht rond thema’s uit het brede jeugddomein. Het doel is om kennis en ervaring uit te wisselen en het onderwijs en de praktijk goed op elkaar te laten aansluiten. Zodat (toekomstige) jeugdprofessionals nog beter toegerust zijn om bij te dragen aan een gezond opvoedings- en ontwikkelingsklimaat en effectieve hulp op maat voor jeugd en gezin.
Marjolijn Distelbrink
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.neja.nl/ketjaa en lees de publiekssamenvatting
KeTJA | Project 737200002
Een platform waar beleidsmakers en ondersteuners van ouders en jeugd in Amsterdam – en vertegenwoordigers van ouders en jeugd zelf – hun vragen konden stellen over wat er al bekend is uit onderzoek of de praktijk rond bepaalde onderwerpen.
KeTJA | Project 737200002
Doorontwikkeling van de basismethodiek van de ouder- en kindteams (OKT) in Amsterdam: het expliciteren en onderbouwen van de werkwijze.
KeTJA | Project 737200002
Het ondersteunen van het lerende systeem van de ouder- en kindteams (OKT) in Amsterdam; casuïstiekbespreking als vorm van teamleren en het inrichten van methodische werkbegeleiding (supervisie) op de uitvoering van kind- en oudertrainingen.
KeTJA | Project 737200020
Dit project was gericht op het verbeteren van de ondersteuning bij maatschappelijke participatie van kwetsbare jongeren (tot 23 jaar) in Amsterdam.
KeTJA | Project 737200014
3 academische werkplaatsen transformatie jeugd (KeTJA, AWJ Twente, AWTJ Noord-Brabant) hebben in hun eigen regio gewerkt aan agendering en professionalisering rond cultuursensitief werken. Ze werden daarin gevoed door elkaar en door landelijke kennis van onder andere het Kennisplatform Integratie & Samenleving en Pharos.
KeTJA | Project 737100001
Dit project richt zich op het verbeteren van cultuursensitiviteit in de werkwijzen van professionals in de jeugdsector. Dat gebeurt door het aanbieden van trainingen Live Online Leren (LOL) over specifieke thema’s, bijvoorbeeld identiteitsontwikkeling of religiebeleving bij bi-culturele jongeren. Daarnaast is er intervisie aan de hand van eigen casuïstiek in kleine groepjes. Deze intervisie gebeurt met een experttrainer voor een ‘digitale klas’.
Marja van Bon
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Lees hier de publiekssamenvatting
AW Veilig opgroeien | Project 737200007
De AWTJ Veilig Opgroeien (2015-2019) streefde in de jeugdregio’s Zuid-Kennemerland, IJmond en de Haarlemmermeer naar een leeromgeving voor professionals, jongeren en hun ouders. Doel daarbij was het creëren van een optimale verbinding tussen preventieve hulp aan gezinnen bij het gewone opgroeien, en zorg voor kinderen en gezinnen die te maken hebben met kindermishandeling en seksueel misbruik.
Noortje Pannebakker
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.werkplaatssamen.nl en lees de publiekssamenvatting
AW Samen | Projecten 737200005 & 73700095003
In dit project is samen met 6 jeugd- (en gezins)teams uit de regio Holland Rijnland en de gemeente Den Haag in kaart gebracht wat werkt en wat belemmeringen zijn in het werken in multidisciplinaire jeugd- (en gezins)teams. Daarbij is onderzocht wat de transformatiedoelen, die richting geven aan de inhoudelijke verandering van de jeugdzorg, betekenen voor professionals en gezinnen, en wat er nodig is om deze doelen te realiseren. Tot slot zijn professionals ondersteund in reflecteren en evalueren aan de hand van de onderzoeksresultaten en feedback vanuit ouders en jongeren. En op basis van input vanuit de gemeente en het team zelf, om zo het lerend en zelfsturend vermogen van de teams te versterken.
AW Samen | Project 737300003
‘Samen Werken, Samen Leren’ is een leernetwerk voor het onderwijs- en werkveld in de jeugdsector. In dit innovatieve samenwerkingsverband leren de deelnemers met en van elkaar om zo de hulpverlening aan kinderen, jongeren en hun ouders te verbeteren. De Hogeschool Leiden, De Haagse Hogeschool, Cardea Jeugdzorg en JGT/Kwadraad, Curium, het Centrum voor Jeugd en Gezin Den Haag, Horizon Jeugdzorg en Onderwijs en JES Rijnland namen hieraan deel.
Wilma Jansen
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.st-raw.nl en lees de publiekssamenvatting
ST-RAW | Project 737200006
In dit Rotterdamse project is onderzocht of we op de goede weg zitten met de transformatie van het jeugdstelsel. Er kwamen vragen aan de orde als: hoe kunnen we als gemeenten en professionals de eigen kracht van gezinnen stimuleren? Wat weten we al wel, wat nog niet? En wat verstaan we precies onder eigen kracht?
ST-RAW | Project 737200006
In dit project zijn 2 instrumenten voor professionals in wijkteams doorontwikkeld: het Vraaganalyse-instrument en de methode Mijn Pad.
ST-RAW | Project 737200006
‘De grens van eigen kracht’ richt zich op de meest kwetsbare cliënten in de jeugdhulpketen, daar waar we tegen de grenzen van eigen kracht aanlopen. Het project brengt in beeld wat de kenmerken zijn van deze moeilijkste groep cliënten. Ook laat het zien hoe je bij deze doelgroep toch effectief aan eigen kracht kunt werken.
ST-RAW | Project 737200006
‘De kracht van preventie’ gaat in op preventieve opvoedingsondersteuning op buurtniveau en de inzet van formele en informele netwerken daarbij. ‘Ouders in Actie’ is een interventie waarin ouders elkaar hulp en ondersteuning geven. Binnen dit project zijn de werkzame elementen van deze interventie onderzocht.
ST-RAW | Project 737200006
Doel van dit project is het optimaliseren van reflectieve vaardigheden en het vergroten van de kennis van huidige en toekomstige professionals in het Rotterdamse jeugddomein.
ST-RAW | Project 737200013
Kinderen uit migrantengezinnen ontvangen vaak niet op tijd de juiste hulp. Om dit aan te pakken is de training LOL (Live Online Leren) ontwikkeld. De training helpt professionals die werken in de wijk, in wijkteams en in het onderwijs beter omgaan met culturele verschillen en het herkennen van psychische problematiek bij migrantenjeugd en problemen bij migrantenjongeren met een licht verstandelijke beperking.
ST-RAW | Project 737200021
Jongeren met psychische problemen vallen eerder uit in het onderwijs, komen moeilijker aan stageplekken en werk, en ervaren hindernissen om deel te nemen aan het dagelijkse leven. Doel van het project KOPLOPERS is om participatie van deze jongeren (15-25 jaar) te bevorderen binnen het onderwijs (mbo, hbo), welzijn en bij het vinden van werk. De kern van het project is een ervaringsdeskundig Jongerenteam. Het team gaat in gesprek met professionals en peers over wederzijdse vooroordelen en stigma’s.
ST-RAW | Project 737300004
Het doel van het Regionaal Leernetwerk Jeugd Rotterdam was om kennisdeling tussen onderzoek, onderwijs en praktijk in het jeugddomein te faciliteren en te waarborgen. Ervaringen die zijn opgedaan tijdens het project hebben geleid tot een bundeling van voorwaarden en condities voor samen leren en innoveren.
ST-RAW | Project 73700095002
In dit project gaan ervaringsdeskundige jongeren van ExpEx (Experienced Experts) een nieuwe werkvorm en training ontwikkelen voor Mijn Pad. Hiermee willen zij de persoonlijke ontwikkeling van nieuwe ExpEx’s stimuleren en hen een doorgroeiperspectief bieden. Ook zet het project een volgende stap in de doorontwikkeling van de app B-Ready!. Dat gebeurt samen met jongeren die uitstromen uit een residentiële instelling, professionals die hen daarbij begeleiden en met ExpEx’s.
ST-RAW | Project 737100001
Dit project richt zich op het verbeteren van cultuursensitiviteit in de werkwijzen van professionals in de jeugdsector. Dat gebeurt door het aanbieden van trainingen Live Online Leren (LOL) over specifieke thema’s, bijvoorbeeld identiteitsontwikkeling of religiebeleving bij bi-culturele jongeren. Daarnaast is er intervisie aan de hand van eigen casuïstiek in kleine groepjes. Deze intervisie gebeurt met een experttrainer voor een ‘digitale klas’.
Renske Koordeman
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.insideout.nl en lees de publiekssamenvatting
AWJ Inside-Out | Project 737200012
Het doel van het project was het samenbrengen van beschikbare gegevens over de kwaliteit en effectiviteit van de jeugdhulp en daarover een gesprek op gang te brengen tussen cliënten, aanbieders van jeugdhulp en gemeenten; de zogeheten Transformatiedialoog.
AWJ Inside-Out | Project 737200018
In dit project is onderzocht waar jongeren met psychische problemen behoefte aan hebben bij het verlaten van de jeugdzorg of bij de overgang naar een andere vorm van zorg. Ook is onderzocht of een mobiele applicatie hen daarbij kan helpen.
AWJ Inside-Out | Project 737300001
In de regio Nijmegen is de Leergemeenschap Samen Werken aan Ambulante Gezinshulp ontwikkeld. In de leergemeenschap komen jeugd- en gezinswerkers, docenten, hbo-studenten, ervaringsdeskundigen, beleidsmakers en onderzoekers bijeen om kennis en ervaringen uit te wisselen. Samen leren zij leren over het thema samenwerkingsrelaties met jeugdigen en gezinnen, en over samenwerking tussen professionals onderling.
AWJ Inside-Out | Project 737200013
Kinderen uit migrantengezinnen ontvangen vaak niet op tijd de juiste hulp. Om dit aan te pakken is de training LOL (Live Online Leren) ontwikkeld. De training helpt professionals die werken in de wijk, in wijkteams en in het onderwijs beter omgaan met culturele verschillen en het herkennen van psychische problematiek bij migrantenjeugd en problemen bij migrantenjongeren met een licht verstandelijke beperking.
Jolanda Mathijssen
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website en lees de publiekssamenvatting
AWJ Noord-Brabant | Project 737200008
Doelstelling van dit project was het bieden van handvatten aan jeugdgeneralisten, die ze kunnen inzetten bij het proces van gezamenlijke besluitvorming rondom passende hulp voor gezinnen.
AWJ Noord-Brabant | Project 737200008
Doel van dit project was het ontwikkelen van kennis over de samenhang tussen de organisatie van zorg in gemeenten en het inschakelen van specialisten.
AWJ Noord-Brabant | Project 737200014
3 academische werkplaatsen transformatie jeugd (KeTJA, AWJ Twente, AWTJ Noord-Brabant) hebben in hun eigen regio gewerkt aan agendering en professionalisering rond cultuursensitief werken. Ze werden daarin gevoed door elkaar en door landelijke kennis van onder andere het Kennisplatform Integratie & Samenleving en Pharos.
AWJ Noord-Brabant | Project 737100001
Dit project richt zich op het verbeteren van cultuursensitiviteit in de werkwijzen van professionals in de jeugdsector. Dat gebeurt door het aanbieden van trainingen Live Online Leren (LOL) over specifieke thema’s, bijvoorbeeld identiteitsontwikkeling of religiebeleving bij bi-culturele jongeren. Daarnaast is er intervisie aan de hand van eigen casuïstiek in kleine groepjes. Deze intervisie gebeurt met een experttrainer voor een ‘digitale klas’.
Renske Koordeman
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.adhdendrukgedrag.nl en lees de publiekssamenvatting
AW ADHD en druk gedrag | Project 737200015
Het doel van het project was het samenbrengen van beschikbare gegevens over de kwaliteit en effectiviteit van de jeugdhulp en daarover een gesprek op gang te brengen tussen cliënten, aanbieders van jeugdhulp en gemeenten; de zogeheten Transformatiedialoog.
AW ADHD en druk gedrag | Project 737200015
Het project wil de inzet van laagdrempelige zorg voor kinderen met druk en ongeconcentreerd gedrag bevorderen, thuis via ouders en op school via de leerkracht. Laagdrempelig betekent dat ouders en leerkrachten programma’s kunnen inzetten voor kinderen met ongeconcentreerd, druk/impulsief of opstandig gedrag, ongeacht of er sprake is van een diagnose. Voor scholen gaat het om de implementatie van ‘Druk in de Klas’. ‘Aan de slag met Druk en Opstandig Gedrag’, een gedragstherapeutisch zelfhulpprogramma voor ouders, wordt op effectiviteit onderzocht.
AW ADHD en druk gedrag | Project 737200015
Kun je met een zogeheten proefstop vaststellen of doorgaan met medicatie voor druk, impulsief en/of ongeconcentreerd gedrag nodig is? De proefstop wordt bij de start van de medicatie met het kind en de ouders afgesproken. Het gaat om 2 aaneensluitende periodes van 2 weken die na 1 jaar medicatiegebruik worden gepland. De proefstop is geblindeerd: het kind krijgt in een van de periodes een placebo (nepmedicijn) en in de andere periode het echte medicijn. De apotheek randomiseert de volgorde per kind. De proefstop moet uitwijzen of het medicijn nog meerwaarde heeft voor het kind.
Eva Mulder
[email protected]
Meer weten over deze werkplaats? Bekijk de website www.awrj.nl en lees de publiekssamenvattingÂ
AW Risicojeugd | Project 737200004
Dit onderzoek geeft inzicht in de vraag waarom het bepaalde professionals wél lukt om een gewenste omgang met risicojongeren te realiseren.
AW Risicojeugd | Project 737200004
Doel van dit project was het ontwikkelen van een systeem van monitoring van risicojeugd en het uitvoeren van monitoring bij de 5 proeftuinen Screening & Diagnostiek (S&D) en Kleinschalige Voorziening (KV).
AW Risicojeugd | Project 73700095005
Sinds 2020 worden 5 kleinschalige voorzieningen (KV’s) gestart voor jongeren die in aanraking zijn gekomen met justitie. In een KV verblijven jongeren in of vlakbij hun eigen woonplaats (lokaal), met zorg en beveiliging op maat. Tijdens het verblijf in de KV wordt wat goed gaat in het leven van de jongeren (bijvoorbeeld school) gecontinueerd. Jongeren en ouders zijn actief betrokken bij het eigen plan van aanpak. Van 2016 tot en met 2019 heeft de AWRJ in 3 proeftuinen een schat aan kennis opgehaald over de werkzame elementen, randvoorwaarden en uitdagingen van een KV. Op basis van deze kennis heeft de werkplaats leersessies georganiseerd, samen met gemeenten, lokale ketenpartners, jongeren/ouders en het ministerie van Justitie & Veiligheid.
AW Risicojeugd | Project 737200004
In het project ‘Gezinsaanpak preventie Jeugdcriminaliteit’ zou samen met zorgorganisaties, professionals en de deelnemende gezinnen een community based outreachende aanpak voor multiprobleemgezinnen worden ontwikkeld. Daarbij was het doel om na te gaan wat er voor nodig is om met deze gezinnen in contact te komen. En vervolgens een samenwerking met hen tot stand te brengen, zodat de ondersteuning die gezinnen krijgen afgestemd is op hun wensen en behoeften.
AW Risicojeugd | Project 737200019
Dit project wilde een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een regionale aanpak gericht op een succesvolle terugkeer van jongeren in de maatschappij na verblijf in een residentiële jeugdzorginstelling. Daarvoor is gedurende anderhalf jaar nauw samengewerkt met jongeren tijdens en na de uitstroom uit een (forensische) residentiële instelling. Met hen is in kaart gebracht wat zij als helpend en belemmerend hebben ervaren bij het vormgeven van hun leven na het verblijf in de instelling. Hierbij was het perspectief van de jongeren leidend.
AW-Risicojeugd | Project 737200013
Kinderen uit migrantengezinnen ontvangen vaak niet op tijd de juiste hulp. Om dit aan te pakken is de training LOL (Live Online Leren) ontwikkeld. De training helpt professionals die werken in de wijk, in wijkteams en in het onderwijs beter omgaan met culturele verschillen en het herkennen van psychische problematiek bij migrantenjeugd en problemen bij migrantenjongeren met een licht verstandelijke beperking.
AW Risicojeugd | Project 73700095002
In dit project gaan ervaringsdeskundige jongeren van ExpEx (Experienced Experts) een nieuwe werkvorm en training ontwikkelen voor Mijn Pad. Hiermee willen zij de persoonlijke ontwikkeling van nieuwe ExpEx’s stimuleren en hen een doorgroeiperspectief bieden. Ook zet het project een volgende stap in de doorontwikkeling van de app B-Ready!. Dat gebeurt samen met jongeren die uitstromen uit een residentiële instelling, professionals die hen daarbij begeleiden en met ExpEx’s.
AW Risicojeugd | Project 737100001
Dit project richt zich op het verbeteren van cultuursensitiviteit in de werkwijzen van professionals in de jeugdsector. Dat gebeurt door het aanbieden van trainingen Live Online Leren (LOL) over specifieke thema’s, bijvoorbeeld identiteitsontwikkeling of religiebeleving bij bi-culturele jongeren. Daarnaast is er intervisie aan de hand van eigen casuïstiek in kleine groepjes. Deze intervisie gebeurt met een experttrainer voor een ‘digitale klas’.
Grip op Gedrag | Project 737200016
Dit project had als doel om via verschillende onderzoeksmethoden informatie te verzamelen over belemmerende en faciliterende factoren voor het functioneren en de maatschappelijke participatie van normaalbegaafde jongeren met een autismespectrumstoornis (ASS) en gedragsproblemen. Er is informatie verzameld bij mensen met ASS, hun naasten, hulpverleners en professionals uit onderwijs, belangenbehartiging en beleid.
Transformatie Jeugd | Project 737300007
Duurzame uitwisseling tussen opleiding en praktijk met het oog op het veranderende werk in de jeugdsector. Daarvoor werken hogescholen en praktijkorganisaties samen in 5 regionale leernetwerken jeugd. Dit project onderzoekt de vorming en meerwaarde van deze netwerken.
Bedankt voor uw reactie.
Annuleren
Verstuur
Annuleer
Meld aan